fredag 9 mars 2012

Dagen vi väntat på

Halv 5 ringde någon med dolt nummer. Blev väldigt förvånad när det visade sig vara Anders i Gbg.
Luna hade tagits upp på thorax konferensen i tisdags. Där kom dom fram till att Luna är redo för en TCPC. Lungartärerna är fortfarande något små men trycken var låga så dom tror att det ska gå ändå.
Om trycken i lungartärerna skulle gå upp vid op kan dom göra en frenestration då en övertrycksventil sätts in i röret som förlänger nedre hålvenen. Då rinner det överflödiga blodet till höger förmak sen vänster och vidare till kammaren.
Den 31/5 ska den vara gjord, alltså om 2,5mån.
Fick frågan om vi var intresserade av eventuella återbudstider och det är vi verkligen.
Med tanke på att tiden med drän kan bli väldigt lång vill jag ha den gjord NU.
Vill inte spendera en till midsommar eller sommar på sjukhus.

Eftersom det förhoppningsvis är sista op ska jag höra med kirurgerna om dom kan försöka jämna till Lunas ärr på bröstet. Hennes är inte snyggt eftersom hon gjort så många op. Måste tänka hur det kommer se ut när hon blir äldre och kanske vill ha en lite urringad tröja. Inte så smickrande med ett stort buckligt ärr då...

Nu kan jag söka in till Högskolan till hösten och Luna får äntligen börja dagis. Som hon väntar, tror hon kommer trivas jättebra där.

Har fredagsmys och firar dagens besked

1 kommentar:

ida-maria sa...

Vad skönt att ni fick besked idag! Hoppas ni får en återbudstid, men ändå så är det ju inte så länge kvar. Men du, oroa dig inte för ärret, tror knappast att hennes ärr är fulare än mitt, som är av samma typ, jag är öppnad en gång men det är 20 år sedan och då var det inte samma finlir som idag, så mitt är helt ojämt och buckligt, men hur som helst så har jag aldrig brytt mig om det, och aldrig någon som sagt nått till mig vad jag kan minnas :) lycka till!