lördag 10 mars 2012

Sömnlöst

Här var det sömnlöst. Mycket tankar som snurrar. Att göra listan blev väldigt lång helt plötsligt.

Ringa Borås Stad och prata med hon som ansvarar för fsk placeringen, förbereda inför fsk start med resurs och informera personal.

Fixa hjälpmedel om det behövs, tex vantar med värmeslingor.

Söka till Högskolan och även högskoleprovet. Hoppas bara att provet inte krockar med op.

Fixa fritidsplats till Julia och informera FK ang vårdbidraget om jag kommer in på skolan.

Kommer bli många sjukhus besök under våren, dels för ögat, hjärtat och sen utredningen av ev reflux.
Luna kommer få äta Waran i 3-6 mån efter op vilket betyder provtagning minst 1 gång i veckan när vi ställt in dosen.
Sen kommer hon äta trombyl resten av livet för att minska risken för beläggningar och proppar i goretex röret.

Brist på måsten har jag inte direkt...

Mycket tankar om det är så att jag kommer in på skolan. Hur gör jag om Luna inte orkar så långa dagar? Om det går magsjuka och jag har massor att göra i skolan eller har praktik?
Om jag kommer orka plugga, ha Julia som börjar förskoleklass och Luna med allt hon behöver + alla vardags sysslor.

Dels vill jag börja plugga för att få komma iväg och få egen tid och självklart få börja jobba med det jag vill så småning om.
Men å andra sidan vill jag ge Luna en mjuk start på typ 15h i veckan på fsk och se hur hon klarar det.
Hur vet man vad som är rätt?
Har vänt och vridit på det och tagit fram för och nackdelar med båda.

Jo jag vill verkligen börja plugga men skulle aldrig sätta barnen i kläm, dom kommer alltid först.
Om jag inte kommer in på skolan slipper jag välja men söka ska jag iaf göra.
Har kommit fram till att man kan inte ge upp innan man försökt så jag går "all in" som vanligt.

Lite rörigt kanske men det är det i min hjärna med...

Inga kommentarer: