fredag 3 juni 2011

Marknad, djurpark och grillkväll




Efter dietistbesöket åkte jag hem, packade kylväskan med mellis och åkte för att hämta Julia. Dom hade precis ätit lunch så jag kom precis lagom. Jag slängde i mig en macka i bilen. Kom på att det är vår marknad i stan men lyckades hitta en parkering tillslut.
Mötte upp Marie och Wilma i stadsparken, barnen lekte en stund sen gick vi och köpte glass.
Tog en sväng på marknaden men det var inget som fångade vårat intresse så det blev en kortis.
Marie skulle iväg och jobba så jag och barnen gick till bilen, åkte tillbaka till knalleland där vi lämnade bilen till mamma.
Gick till djurparken och kollade på lite djur. Träffade Annas barn och hennes mamma med. Hade följe med dom tills vi skulle gå hem.
På kvällen gick jag, Anna och barnen till netto där vi kommer på hur gott det skulle vara att grilla. Ringde till grannarna och frågade om dom tänkt grilla *vi har ingen egen grill så vi måste snylta ;)*
Eftersom vi ÄNTLIGEN fått bänkar ute på gården satt vi där och åt allihopa.
Satt ute till ca 21, sen började Julia bli trött. Luna sov redan i vagnen eftersom damen varit uppe sen halv 6 och vägrat sova mer än 20min under dagen.
Efter vi kommit in fick barnen duscha, mycket skitiga barn efter en heldag ute.

Imorgon ska jag och Julia gå på bio och kolla lite marknaden alldeles själva. Har inte gjort något på egen hand med henne sen innan Luna föddes så det är verkligen på tiden. Luna ska vara hos mamma under tiden och bli bortskämd så henne går det ingen nöd på ;)

Inga kommentarer: