tisdag 7 juni 2011

Varberg

Igår vid halv11 kom jag på att det skulle vara kul att komma iväg lite, skickade sms till Anna och frågade om hon ville följa med någonstans. Vi bestämde oss för Varberg, packade och gjorde oss i ordning.
Först åkte jag och barnen till knalleland för att köpa ett par sandaler till Luna som till skillnad från hennes gamla sitter kvar på fötterna och inte väger som 2 betongblock. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. De som fanns i hennes storlek var jätte tunga och dom andra var för stora. Hon har bara s 19 och t.ex din sko har bara skor från s 20.
Gick in i varenda skobutik i hela knalleland, i den sista hittade jag i par från ponny. Blev en dyrare historia än jag tänkt men skor måste hon ju ha.
Hade inte vagnen med så fick bära Luna, lagom stressad för att vi var tvungna att åka för att hinna få några soltimmar i Varberg.
Åkte vidare till city och köpte plocka själv sallad. En mycket bra idé det där. Man väljer vad man vill ha i och hur mycket. Tummen upp.

Sen åkte vi hem en sväng, hämtade Anna och packade det sista i kylväskan.

Blåste en hel del vid havet, frös ganska mycket. Hade kunnat vara lite varmare annars var det jätteskönt. Sol det fick vi, var ljusröd på rygg och axlar när vi kom hem.
Julia badade jättemycket, lik mig när jag var liten. Inte för jag är någon badkruka nu heller men drar mig lite för det om vattnet är kallt.
Luna var också i en stund men hon blir avkyld snabbt så det blev en promenad vid strandkanten. Kom lite vågor emellanåt, när vattnet gick 1/3 upp på mina vader hade Luna vatten ända upp till grenen. Blöjan var ganska tung sen.
Hon var jätte arg när hon inte fick bada mer, skrek så hon nästan kräktes. Fick muta henne med mat- gick inget vidare så hon fick en flaska välling och somnade.

När vi kommit till Borås åkte vi till mina föräldrar och plockade upp pappa som körde hem oss. Barnen var ganska trötta, Luna somnande på en gång men Julia kunde inte sova så hon var uppe en liten stund innan hon satt och halvsov i soffan.
Måste hitta en egen bil snart, får ta tag i det efter op tror jag.


Var och vägde Luna idag, hon hade gått upp 30g på 1vecka. Helt ok för att vara henne, nya maten funkar bra än så länge. Ska beställa mer imorgon, glömde det idag..

En jätte lycklig tjej
Julia byggde ett sandslott innan vi åkte hem

Inga kommentarer: