onsdag 23 mars 2011

Viktuppgång

Igår åkte vi till barnmottagningen och vägde Luna. Hon hade gått upp 540g på 2 veckor :) Det tog 2mån att gå upp det hon tappade efter knapp op men nu har hon tagit igen det ordentligt. 9440g är hon uppe på, närmar sig 10kg :)
Skulle hämta ut synagis när vi ändå var på sjukhuset men 50mg var slut och osäkert leveransdatum. Har aldrig hänt innan men bara att hoppas att det finns på östra.
Katen närmar sig, nervös som aldrig förr. Försöker att inte tänka allt för mycket på det, jag kan ändå inte göra någonting bara vänta. Riktigt svårt att somna på kvällarna och när jag väl lyckas vaknar jag av att jag rycker till. Blir väl så när kroppen slappar av efter att ha spänt sig hela dagen.

En till liten tjej har dött nu som vi var i Gbg samtidigt med när Luna föddes. Hon var lika gammal som Luna. Man är ständigt medveten om att det kan hända men försöker låta bli att tänka på det.

Luna äter som vanligt knappt alls, allt ska slängas på golvet när hon anser sig ha ätit färdigt. När hennes tallrik är tom säger hon "borta" och ser jätte lycklig ut ;)
Hon har även lärt sig att ha dricka i munnen och sen spotta ut det, extra roligt när man inte har haklapp på sig.
Nattmatningen funkar fortfarande iaf och kräkningarna på dagen har minskat. Märktes när jag tvättade igår, mycket mindre av Lunas kläder än vanligt men nu är vi en till i familjen så det går väl på ett ut.

Idag åkte jag och klippte mig, så skönt att komma iväg utan barn för en gång skull :)
Nu har prästen varit här med, planerat dopet som äntligen ska bli av.

3 kommentarer:

famgranath sa...

Vad skönt att läsa att hon går upp i vikt. Hon väger mer än Leo nu!

Lisa sa...

Det har kommit in 50mg synagis idag! Men det finns säkert på Östra med. Kul med vikten!!

M sa...

heja luna