söndag 13 februari 2011

Så enkelt

Igår åkte jag och köpte majsvälling. Luna har inte kräkts en enda gång, att lösningen kunde vara så enkel. Är inte uppe i normal mängd än men det tar sig. Hon har till och med börjat äta lite vanlig mat :) Vällingen går lite trögt men hon äter. Funderar på om nutrini gjort att hon mått illa, ska be att få prova en annan sort.
Nattblöjan var full i morse, äntligen fått i sig tillräckligt med vätska så skönt. Kroppen har börjat hämta sig, hon är piggare och orkar leka. Hon har lekt innan med men nu sitter hon ner och koncentrerar sig på en grej, orkar fara runt och gå med gåvagnen. Tur att hon inte ska börja förskola än, dom hade aldrig haft tid att lyssna på hennes signaler. Det är ett heltidsjobb för mig och jag är hennes mamma. Har jobbat på flera förskolor så jag vet hur mycket det är att göra, speciellt på småbarnsavd.
När jag fått pumpen och vet på ett ungefär hur lång tid måltiderna tar ska jag ta kontakt med min handläggare för vårdbidrag. Hoppas jag kan få höjt till 3/4 :)

Igår åkte vi till mamma och pappa. Lagade mat och umgicks, får passa på när båda är lediga och inte har andra saker planerade. Var inte hemma förän kl 21 så barnen fick lägga sig direkt.

Idag har vi inte gjort så mycket, slappat och myst. När Luna vaknat ska jag börja rensa i garderoberna. Får passa på när man har energi till sånt :) Solen skiner, längtar till vår och sommar.

3 kommentarer:

famgranath sa...

Vad skönt att hon mår bättre nu och att det funkar med majsvälling.

Lisa sa...

Hej!
Vår dietist i Göteborg tycker inte att vi ska byta från Infantrini till Nutrini för hon sa att den är så mycket äckligare och konsistensen är inte alls samma så det kan säkert vara därför hon mått illa!

M sa...

härligt, hopppas verkligen det håller i sig nu då!
skulle privat dagmamma vara aktuellt, har den tanken åt mina små, men så bor vi ju mitt i skogen med, med dagmamma 500 meter bort... kanske inte så mkt att välja på :)