lördag 8 januari 2011

Vuxentid, sprutor och hundvakt

Igår var jag och Luna på dagvården för hennes RS sprutor. Det var bara 1 sköterska som jobbade så vi fick vänta 1h innan det var våran tur. Den andra va sjuk så hon fick hjälp av Alexandros, Lunas andra läkare. Det var 2 sprutor och för att Luna skulle slippa känna 2 stick tog dom båda samtidigt. Luna slutade skrika så fort sprutorna var tagna, både läkaren och sköterskan blev förvånade att det gick över så snabbt. Jag tror att barnet känner av om föräldern är stressad och att hon/han tycker det är obehagligt vilket förstärker barnets obehag. Jag är lugn som person och har blivit ganska härdad att se Luna ha ont och genomgå obehagliga saker. Försöker tänka att det går över även om man ibland har lust att ta med sig henne där ifrån. Jag tror att en trygg förälder ger ett tryggt barn, detta gäller inte alla barn förstås.
Efter sprutan åkte vi ner till stan och hämtade Julia. Sen tog vi bussen hem och åt lunch.
Mamma kom och hämtade barnen efter jobbet. Hon och pappa var barnvakter när jag hade lite vuxentid med A. Vi åt på restaurang och sen gick vi på bio (Tron legacy 3D). En riktigt trevlig kväll :)

Idag är jag hundvakt åt Pepper när mamma jobbar och Pappa + Linn är på My dog i göteborg. Han verkar vara lite trött efter att ha blivit klappad och kelad av barnen sen igår. Julia försöker ta på han kläder, Luna sitter och klappar, tjötar om vovve. Men det är en riktigt go hund, genomsnäll, nästan så snäll att han blir dum ibland. Man kan göra vad som helst med honom, han bara finner sig i det. I synnerhet om barnen gör något på honom.
Om en stund kommer mamma och hämtar honom. Då ska vi åka och handla lite lördagsmys :)

Sonden funkar ganska bra nu men tyvärr bara en tidsfråga innan det börjar strula igen. Jag är glad så länge det varar iaf.

Inga kommentarer: