torsdag 6 januari 2011

Trött tjej

Nu är sonden tillbaka igen och det har funkat bra än så länge. Har bara hunnit sonda 1mål än men inga kräkningar i sikte :)
Hon har sovit nästan hela dagen, man blir trött av att inte äta och dricka. Vaknade till vid 9 och fick mediciner, somnade om till 10.45. Vaken till 12.45, sov 2h till 14.45, vaken 2,5h och nu sover hon igen. Blir att sonda var 3e h tills jag lägger mig vilket brukar bli runt 1 så minst 2 gånger kvar.
Imorgon är det nog fart på henne igen, skulle hon fortfarande vara slö kan dom kolla upp henne när vi ändå ska till dagvården och ge henne synagis.
Blir det likadant om ca 2veckor så åker jag in med henne istället. Det tar för mycket på henne att hålla på såhär.
Vill ha tid för knapp NU. När jag pratade med Anders på senaste besöket i Gbg i slutet av november sa han att det bara var att ringa så skulle hon sättas upp på väntelistan. När jag ringde igår kollade sjuksköterskan om det stod något då hade han inte ens gjort en notering om det därför kunde hon inte göra något. Blir så jävla trött på krånglet som man alltid får fixa själv i slutänden.
Det tråkiga med helgdagar är att inget fungerar som det ska när det gäller sjukvården. Luna brukar lyckas tajma in sånt här lite väl ofta.
Hoppas ASA kapslarna har hunnit komma imorgon, då slipper jag åka en extra vända till sjukhus apoteket. Eftersom kapslarna görs av apoteket AB kan dom bara beställas på apotek som fortfarande ägs av dom. Shit va mycket bättre det blivit sen dom sålde ut de andra apoteken *ironisk*

1 kommentar:

famgranath sa...

Vad jobbigt att Luna inte äter så bra och att hon kräker mycket.
Hoppas ni får tid för knapp snart, tror att det kan hjälpa er också, som det har gjort för oss.

Angående ASA så beställer vi de till det apoteket som ligger närmast oss, ett medstop. De har aldrig sagt att vi inte kan hämta dem där. Konstigt att det inte gäller samma överallt.