lördag 15 januari 2011

Lugna dagar

Får nog bli lite bättre på att blogga tror jag. Kommer knappt ihåg vad som hänt i veckan. Då är det bra att ha bloggat så man har lite koll iaf ;)
Tecken på att man har varit hemma för länge eller att seniliteten kommer närmare? haha

I torsdags va vi bara hemma och slappade, skulle åkt till öppnis på fm men orkade inte ta mig upp ur sängen i tid. Sen på em hade jag tvättid. Märks på Luna hur rastlös hon blir hemma. Stora tjejen nu, morsan duger inte som underhållning längre ;)

Igår va jag och Luna hemma och slappade medan Julia var på dagis. Efter vi hämtat henne åkte vi ner till knalleland och kollade runt lite. Hittade inga kläder till mig eller barnen. Julia fick en film, Madagaskar 2. När vi hade kollat i alla affärer gick vi till max och åt. Julia tjatade som bara den om max, sen när vi väl var där åt hon några pommes och ett par bett på hamburgaren. Luna åt 1/2 pommes och ett musbett på hamburgaren. Fick välling efter maten, åt max 80ml sen fick jag sonda resten. Alltid kul med publik... Julia var på övervåningen och lekte för fullt med några andra barn som var där. Sen var det dags att handla lite och åka hem.
Anna och Theo kom en stund på kvällen. Barnen hade riktigt kul ihop så var ganska högljutt ett tag, hehe.

Idag har vi bara varit hemma. Julia vaknade halv 7 och Luna 1h efter. Båda barnen hade nog behövt komma ut idag men i det här vädret är det inget kul ändå. Vill ha vår nuuuu.
Anna och Theo kom förbi en stund på fm och lekte innan dom skulle vidare.
När dom gått åt vi lunch, sen la jag Luna och mig själv en stund. Just då börjar grannen under dammsuga och plogbilen kommer och plogar parkeringen precis utanför Lunas fönster. Snacka om bra tajmning, inte första gången heller. Natten var inte den mest sömnrika jag haft så det var skönt att sova en stund.
Eftermiddagen har bestått av att försöka hålla barnen på hyfsat gott humör, inte lätt när dom har haft humörsvängningar som heter duga. Julia tjurade om vart annat och Luna skrek så hon håll på att kräkas. Idag hade mina barn fungerat bra som preventivmedel om man visat upp dom, haha.
När vi skulle äta middag kom Julia bärande på Luna, något som hon absolut inte får göra. Tejpen i nacken hade lossnat så slangen var ganska lång. Hade hamnat mellan Julias arm och Luna så tejpen på kinden lossnade och sonden åkte ut. Blir att sätta om den imorgon, igen idé att bråka med henne med sonden på kvällen när den inte används på natten.
Kvällen spenderades med att kolla på filmen vi köpte igår, äta ostbågar och dricka cola. Efter det fick dom bada. Nu sover dom gott *pust*

Inga kommentarer: