onsdag 19 januari 2011

En stor suck!

Igår kom äntligen kallelsen från Gbg till knappen. Hade bara gått 1v sen läkaren skickade remissen men kändes som en evighet. Blev inte direkt glad när jag såg datumet 21/2 alltså om en månad. Då är det bara ett läkarbesök där läkaren ska bedöma OM Luna behöver knapp. Som att han vet det, han är knappast här när Luna kämpar i sig maten så hon blir svettig för att sedan kräkas kaskader, eller när jag sondar för att några min senare få allt över mig eller på golvet. Inte han som tvättar, torkar upp och tröstar Luna efter hon kräkts upp maten med massor av slem. JÄVLA SOND!!!
Ringde först kirurg mott och pratade med en sköterska, förklarade varför det är bråttom med knapp och hon skulle lämna meddelande till kirurgens sekreterare. Hon jag pratade med kollade hur det såg ut med tider. Fanns inte 1 enda tid ledig. Om det tar 1mån att bara få tid för ett läkarbesök på ca 30min hur jävla lång tid ska det då ta att få en op tid?!
Tyckte inte det räckte så jag ringde till hjärtmott och pratade med en sköterska där med. Hon skulle kolla hur det ser ut på 323:an (hjärt avd) där Luna måste ligga efter op och sen skulle hon be Anders (Lunas ansvariga hjärtläkare) att trycka på lite.
Har visserligen lärt mig att inget går smidigt i sjukvården men kom igen någon gräns måste väl ändå finnas.

2 kommentarer:

famgranath sa...

Jobbigt med väntan! Det är bra att du trycker på, annars blir det inget gjort. Hoppas verkligen att de förstår och att hon snart får knappen! Håller tummarna.

M sa...

ja, vad ska man säga- ibland är vården ett underligt fenomen, fattar inte hur de tänker kring att ni ska behöva vänta, men som du själv säger, man får ju räkna med att som förälder alltid kämpa för sitt barn, hoppas du får dem att skynda lite, det är ju ändå luna det drabbar, kram therese