torsdag 20 januari 2011

Feber och kräk

Igår kväll vid halv 11, precis när jag skulle lägga mig hör jag hur Luna kräks. Eftersom hon brukar ligga på rygg och sova skyndade jag mig in. Hon låg fortfarande ner så jag lyfte ner henne från sängen och satte henne på golvet medan hon fortsatte att kräkas. När det lugnat ner sig lite bytte jag lakanen och tog av Luna pyjamasen. Duschade av henne lite och tog på en ny pyjamas. Då började hon kräka igen men som tur var låg handduken nära till så hon fick spy i den.
Hon höll på till halv 2 då jag gav henne äppeljuice efter det var det lugnt. Kände att hon var jätte varm, tempade och hon hade 39,6. Gav Alvedon men det hjälpte inte så hon fick ipren med. Vid 3 somnade vi och vaknade kl 7.
Hon var fortfarande varm så jag tempade, 38,0. Gav mer ipren och väntade på att det skulle verka innan jag gav henne välling. Hon ville inte ha så jag sondade, gav ganska snabbt för att testa magen. Vällingen kom upp igen med massor av slem efter en hostattack. Sen fick hon äppeljuice och efter en stund välling. Inga kräkningar i sikte *peppar peppar* :)
Var rädd att det skulle vara vinterkräksjuka men tror inte de, hon kräks alltid när hon får feber och hon bajsar normalt.

Innan på kvällen var vi och firade farfar på hans 78års dag. Trevligt att träffa släkten, blir ju inte så ofta längre.

En samordnare från hjärt avd i Gbg ringde igår em med. Hon sa att hon pratat med kirurgens sekreterare och att dom skulle skynda på det lite. Vi kommer få en kallelse direkt till 323an (hjärt avd) och slipper det förberedande mötet med kirurgen :)

1 kommentar:

famgranath sa...

Stackars Luna. Hoppas hon kryar på sig snabbt. Hoppas verkligen att ni slipper läkarsamtalet och får knappen så snabbt som möjligt, hon behöver den nu!