torsdag 11 november 2010

Shit å helvete

Kollade på Lunas burk med ASA kapslar (anti koagulerande) och då såg jag att läkaren som skrivit ut receptet bytt styrka från 5mg/ st till 25 utan att säga något. Så jag har gett henne 5 kapslar istället för 1. Hon ska ha 25mg och hon har fått 125mg. Vet inte hur den läkaren tänkt att jag ska göra när vi behöver höja dosen med 5mg då medicinen måste beställas och sen tillverkas vilket tar 3-5dagar. Hon har haft 5mg sen hon föddes så jag hade inte en tanke på att dubbelkolla styrkan. Brukar kolla på dom annars men denna gången glömde jag det.
Näsblods problemet är nog löst nu iaf. Vill inte veta vad som kunde hänt om hon skulle behövt en op eller något med den dosen i sig.
Som sagt, man ska hålla koll på ALLT själv. Kanske är lika bra att utbilda sig till läkare och fixa den biten själv med.

2 kommentarer:

M sa...

fy faan, vilken jälva tur rent ut sagt att du upptäckte det. vet själv hur de e med asa, och man går ju en del på ren rutin. hoppas nu att hon inte blivit alltför påverkad. och att ni slipper åka in. ktam therese

famgranath sa...

Shit vilken idiot till läkare. Man kan ju inte byta upp så utan att säga något! Säg ifrån till läkaren så han inte gör samma misstag till någon annan! Stå på dig, du är fantastisk som hanterar allt detta själv!!