lördag 18 april 2009

Viktnoja?!

Ställde mig på vågen idag, har gått upp 7,5kg. Hade inte tänkt gå upp mer än 10kg men nu lär man gå upp mer :-( Borde inte ha noja nu när jag är gravid men men.
Nu är det slut med onödigt fett och socker (godis, chips mm). Ska inte banta el nått bara äta vanlig mat + mer promenader.
Det där med att äta var 3e -4e timme fungerar inte för mig, jag går upp oavsett vad och hur mycket jag äter så jag äter när jag är hungrig. Vilket blir ganska ofta ändå...
På kvällen blir jag så sugen på nått att knapra på + godis, framförallt choklad. Får la försöka hitta nått som ersätter godiset, men vad.
Nu när det börjar bli varmt och solen tittar fram har jag börjat få tillbaka röksuget :-( men självklart ska jag inte börja igen, framförallt inte nu. Godis och choklad brukar ju dämpa suget men nu ska jag inte äta det heller :-S
Tur att jag har en stark vilja, har jag bestämt mig för något blir det så (oftast iaf).

Igår var vi på kalas hos min yngsta kusin Wilma som fyllde 5år. Det var kul att träffa släkten, blir ju inte så ofta längre. Vi fick tacos och jordgubbstårta med färska jordgubbar :-) så gott, längtar till sommaren när de svenska jordgubbarna kommer och dom går ner i pris.

1 kommentar:

Ida sa...

Kokt ägg fast bara äggvitan eller knäckebröd funkar för mig när det blir jobbigt under veckan :) eller frukt eller frysta bär.
hade bra.