onsdag 15 april 2009

Kontrakt :-D

Nu är det klart, vi får lägenheten. Kent ska skriva kontrakt imån :-) Flyttlasset går den 3 Juli.
Han fick välja tapeter idag, väldigt neutrala. Tur att vi har i stort sett samma smak när det gäller färger.
  • I hallen blir det lite beiget som passar till tarkett golvet.
  • I vårat sovrum blir det ljusgrått.
  • I köket blir det mestadels vitt, vita skåpsluckor med silvriga handtag, ny spis (förhoppningsvis ny kyl/frys med)
  • I badrummet är det också ljust, nytt badkar.
  • I Julias rum är det lila tapeter, där får vi inte tapetserat just nu men det var fräscht sa Kent.
  • I vardagsrummet blir det också ljusa tapeter. Tycker om att det inte är för mycket färg på väggarna, då kan man välja färg på inredningen istället :-)
Har ringt runt som en idiot idag inför flytten. Mycket som ska fixas innan, el, dagis, uppsägning av min lägenhet, hyra lastbil, comhem, adressändring osv. Tur att jag gjort en lista som jag bockar av på annars hade jag nog ringt samma ställe flera gånger, förvirrad som man är ;-)

Köpte Losec igår för att bli av med min hemska halsbränna som hindrar mig från att sova, inte så lyckat. Fick så ont i magen och ryggslutet, blev lite rädd att det skulle vara värkar men sen började det bubbla i magen som aldrig förr. Har inte varit med om att de låtit som mycket från magen innan, nästan som en hembränningsapparat... Men halsbrännan är iaf borta. Ska testa några dagar till, försvinner inte magknipet får jag sluta med tabletterna.

I em var vi ute med Anna, Jolina och Theo på lekpatsen, riktigt skönt väder ute :-)

3 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

wie vad roligt:) Hoppas ni blir nöjda med lägenheten! Tråkigt att ni ska flytta från borås bara!

Unknown sa...

Borås suger choklad-bolls balle.. bra gjort av dej att du vill komma upp hit "kärringa" min :D

puss puss

Ida sa...

Hejsan :) såg nog dig utan för netto på sjöbo eller gångvägen ner mot knallen med din dotter o en stor mage :) Hade bra