fredag 23 januari 2009

Hemma ensam som vanligt

Då sitter man själv ikväll igen. Längtar efter att ha nån att dela kvällarna med, blir så jävla ensamt.

Har varit i knalleland idag med Anna, Theo, Sandra, Ella och Julia. Först va jag och lämnade kycklingsallad till mamma på hennes jobb. Hade gjort lite för mycket, det fick knappt plats i min största skål... Men nu är det äntligen slut.

Ska ansöka om bostadsbidrag. Fyllde i papperna idag men det är många saker som ska vara med, kopia på hyreskontrakt, hyresavi och inkomst uppgifter.

ÄCKELVARNING, läs på egen risk...
Drömmer så konstiga saker nu, för nån dag sen drömde jag att jag hade en finne på låret som jag klämde, det kom ut en 15cm lång korv med genomskinligt var. Efter en stund såg jag att jag hade en lång kukformad utväxt på låret (bara korven, utan ollon) där jag klämt. Blev jätte rädd men sen vaknade jag. Var dock tvungen att kolla så utväxten inte var kvar....

Skulle haft myskväll med Julia idag, men hon vägrade som vanligt att plocka upp sina leksaker så det blev sängen redan kl 7. Är så tråkigt att man ska behöva bli arg flera gånger varje dag för att hon inte lyssnar. Känner mig som värsta surkärringen. Hoppas trotset går över till den lilla/lille kommer, orkar inte stå och bråka med henne. Kommer nog ha fullt upp ändå.

Nu är det bara vagnen kvar att fixa och lite annat smått men det är ju ingen bråska än som tur är. Julia vill ha en lillasyster men jag sa att det går inte att bestämma vad det ska bli... Ska bli kul att gå på ultraljudet den 5feb och få se den lilla bebisen. Känns knappt att jag är gravid mer än att magen har vuxit lite, halsbränna och morgonillamående då och då.
Tänker ibland att jag kanske bara inbillar mig att jag är gravid, att barnet tillbaka bildats men kroppen är skengravid. Man har ju egentligen inget bevis än på att det fortfarande är någon där inne...

Nää nu är det sova dax, hoppas att ja drömmer om normala saker inatt.

2 kommentarer:

♥Anna♥ sa...

gumman klart att de är en liten där inne:)...hehe a hoppas du inte drömmer så sjuka drömmar mer! Ja hoppas att kent får ett jobb här i borås så han kan komma hem, för du behöver hjälpen hemma!finns här för dejj de vet du gumman//puss

Unknown sa...

Udda drömmar gumman.
jo jag har kollat på jobb i Borås, men som du säger om jobb i Hallsberg det finns inga.. nu har jag fått foten in + delegering å februari lönen kommer nog att vara hyffsad. skickar pengar..

nån att mysa me e lite svårt om du inte vill hitta nån annan (hoppas att du inte vill) men iaf, älskar dej