onsdag 11 juli 2012

Prioriteringar

Väntar på att sommarvärmen ska komma men under tiden får vi försöka hitta på sånt som inte är väderberoende.
På måndag ska vi till Skövde och bada i äventyrsbadet.
Vill ta med barnen på tältsemester men det känns inte så lockande när det regnar stup i ett...

Hade gärna åkt söderut men ekonomin tillåter inte det.
Vi har allt vi behöver men det utöver de vanliga måste jag prioritera. Barnen kommer alltid i första hand och upplevelser står högre upp än leksaker osv.
Jag resonerar som så att mina barn ska få det som jag fick när jag växte upp oavsett om deras sk pappa är närvarande eller inte.

Förra sommaren började han bråka om att han ville ha Luna med, att han har rätt att träffa henne. Eftersom jag aldrig vägrat honom det gav jag honom ordentligt svar på tal.
I november slutade han att stanna längre än 10min när han hämtade Julia. Nu vet jag varför, det var då hans nya tjej blev gravid- dom som absolut inte skulle ha fler...
Om han älskat våra gemensamma barn hälften så mycket som jag hade han aldrig flyttat dit han bor nu.

Jag har varit arg, ledsen och besviken på honom men vad hjälper det. Mina barn behöver den energin bättre så han (det) är ett avslutat kapitel.

Snart har jag enskild vårdnad och behöver inte längre bry mig om hans åsikter. UNDERBART!!


-Mikaela

Inga kommentarer: