lördag 28 april 2012

Irritation

Inatt blev det inte mycket sömn, nattpersonalen var inne hos oss kl 22, 00, 03, 04 och 06. Jag var måttligt road av detta och sa ifrån till dagpersonalen.
Nu är det bara kontroller 2 gånger per dag, medicinerna kan man inte göra mycket åt.

I morse la vi om alla plåster och tejpar. Gick hur bra som helst.
Sen var det dags för frukost som blev väldigt sen.


Ost är gott


Leker lite.

Hon har varit uppe och gått hela fm, sen sov hon 3,5h.

Efter hon vaknat kom dom in med maten, som Luna bara petar i och påminns om att det finns dricka.

Hon som kom med brickan påpekade att Luna missar ett mål om hon får på de tider vi bestämt.
Så hon gick och hämtade välling som jag skulle ge.
Den åkte ut i handfatet. Om jag gett den + de 2 mål som är kvar skulle Luna inte få dricka något alls förän efter kl 00.
Skrev upp den på listan ändå för att dom ska vara lugna...
Avskyr när folk säger åt mig hur jag ska sköta MITT barn som jag haft hand om 24/7 i snart 3år.

Sunt förnuft brukas inte av många nya sköterskor och uskor på denna avdelning.

Imorgon blir det ingen matbricka och om dom hämtar dricka till Luna ska det bara vara 100ml
I glaset annars dricker hon upp allt.
Hon får mycket vätskedrivande, salter och har en dygnsmängd på 1000ml- välling inräknad. Skulle lätt kunna få i sig det dubbla...

-Mikaela

Inga kommentarer: