söndag 29 april 2012

Bra dag men inte kväll

Idag har mamma och pappa varit här. Skönt att få prata med vuxna om annat än matmängd och blöjors vikt...
Dom kom på em precis när Luna somnat. Hade med sig kinamat så vi åt medan Luna sov. Kycklingspett med jordnötssås och ris *så gott*
Hade även med sig jordgubbar och munkar :)
Luna fick 2 bollar, en hink att kasta dom i och 2 filmer.

Blev några (läs många) varv runt på avd med trehjulingen och till fots.


Vägrar ryggsäcken så hon bär sina dränpåsar

När dom åkt var det dags för lite mediciner. Hon fick jätteont i magen men vägrade bajsa så jag gav ett klyx.
Efter 45min när det fortfarande inte kommit ut något alls ringde jag efter hjälp.
Tog en tarmsond och det bokstavligen sprutade ut. Jag klarade mig men det gjorde inte hon som hjälpte mig...
Hon gick och bytte kläder och kom tillbaka igen.

Kom överens med ssk att det ska tas upp på ronden imorgon om hur man ska få igång Lunas mage.


Somnat av utmattning på skötbordet. En riktigt svullen mage.

När hon lagt sig i sängen igen fick hon fruktansvärt ont strax nedanför njurarna på ryggen/sidan.
Hon har klagat över smärta där hela dagen så blir det inte bättre till imorgon ska jag se till att dom gör ett ul.
Hon hade riktig panik och sat sjönk till 50%, då har hon ont.

Att bara kunna se på och försöka trösta känns inte bra alls. Den maktlösheten är så jobbig, om jag ändå kunde ta över det hon går igenom. Skit.

-Mikaela

Inga kommentarer: