måndag 23 januari 2012

Kräk- inget för känsliga

Idag har vi bara varit hemma, ska snart ta på oss och gå ut.

Luna har fortfarande jätteont i knappen men varken rött eller geggigt.

Har testat att ge henne mat via pumpen sen igår. Gav samma mängd och hastighet som jag brukar men bytte till peptisorb istället för välling. Nu funkade det inte längre. Allt kom upp igen. Hennes mage tål helt enkelt inte sondnäring i mängder.

Julia hämtade en spypåse men när hon skulle ge den till mig kräktes hon i den istället. Lunas kräk luktar urk av sondnäringen men jag är så van.

Torkade upp lite snabbt och ställde Luna i duschen. Hon började skaka och hela kroppen var blåtonad.
Märker att hon tål kyla allt sämre. Igår när jag skrapade bilen frös hon så hon skakade trots overall, flece, tjock mössa. Då var det Max -1grad ute.

Hon leker som innan men flåsar mycket när hon försöker hänga på Julia.
Känslan av maktlöshet blir inte mindre ju sämre Luna mår kan jag säga.

Inga kommentarer: