fredag 13 januari 2012

Drömmar

Inatt drömde jag en obehaglig dröm.
Jag och Luna var på sjukhus, hon mådde inte bra men det var ingen som lyssnade. Vi blev runt skickade hela tiden, åkte hiss upp och ner.
Vi kom till en korridor där jag kände mig förföljd och iakttagen. Fortsatte gå till vi kom till ett trapphus, bar ner vagnen. Gick ut och fortsatte på en väg som sen tog slut.
Vi stod i skogen och jag fick en obehagskänsla igen. Nu hade Luna sitt matdropp med droppställning.
Tyckte maten gick in för snabbt, pumpen stod på 725ml/h (Max hastighet på Lunas är 600)
Ställde tillbaka hastigheten på 30. Vände mig om för att se om det fanns någon annan där. Tittar tillbaka på droppet, det sprutar från slangen. Luna skiker, droppet larmar. Undrar vem som gjort hål på slangen under den korta tiden.
Hade ett larm runt halsen som jag tryckte på, såg väktarna komma men kändes som dom kom för sent (vet inte varför) sen börjar pumpen larma igen.
Vaknade och hörde Lunas pump- på riktigt.
Avskyr att vakna svettig och hjärtat slår i 200. Gick och startade om pumpen och la mig igen men kunde inte somna om på en bra stund.

2 kommentarer:

M sa...

men usch vilken obehaglig dröm.. kan vi konstatera det är liiite för mycket nu!!??

Mickis.H sa...

Ja lite så är det nog..