fredag 9 december 2011

Ridning och skola

Idag har jag ridit för första gången på över 6år. Balans och form var katastrof haha.
Att få in hästen i stallet gick lätt men sen skulle broddarna på, Linn lyckades få dit på ena framhoven men inte på andra så vi gick till paddocken (stavning?) istället. Denna ligger jämte ett sågverk och hästen är rädd för lastbilar, truckar osv. Gick hyfsat ändå förutom att hon inte var med på noterna vid trav och galopp. Att komma upp på hästen var inte lätt, smidig som en flodhäst ;)
Jag glömde ta antihistamin tabletter innan jag åkte och det fick jag lida för. Började lite lätt med nysningar, nästäppa sen lite tätare i luftrören för att avslutas med en hemsk klåda med utslag i ansikte, på hals och ben.
Vem behöver allergi test ;)

Gick direkt in i duschen när vi kommit till mamma och pappa. Dom passade barnen så jag fick komma iväg lite :) Allergi reaktionen lättade efter duschen och nu känner jag knappt något.

På kvällen åkte jag och barnen till skolan för att fika och ha betygsamtal. Gick igenom hemprovet, lite segt så barnen fick myror i byxorna...
Luna hittade lampknappen till labbstationen med utsug.
Sen när läraren gick in i ett annat rum för att ha betygsamtal passade Luna på att stänga av hans dator...
Julia hade 1000 frågor om skelettet som stod i rummet, vem det var, vart huden och musklerna tagit vägen och om hon/han bott på skolan för länge sen osv ;)
Kunde se bilden framför mig- elev blir kvar på skolan i utbildnings syfte haha.

Läraren var inte helt 100 på mitt betyg men sa att det lutar åt VG, kan ev bli högre men jag är helnöjd med ett VG :)
Nu har jag behörighet att söka in till sjuksköterska på högskolan.

Imorgon ska jag på provtagning :)

Inga kommentarer: