onsdag 7 december 2011

Bra dag :)

Idag har Luna ätit riktigt bra. Välling, glass och makaroner. På tallriken är det bara hälften kvar, la upp en stor portion för att se om hon ens skulle börja äta.
Är det för mycket på tallriken kan det kännas övermäktigt och hon ger upp.
Fick även en köttbulle men stoppade in den hel i munnen och fick kväljningar. Trots kväljningarna fortsatte hon att äta efter hon spottat ut köttbullen- framsteg!

En till rolig sak, den sista tanden har kommit upp. Tandläkaren kan gå och ta sig... Man ska inte måla fan på väggen.

Det är något jag kommer ta med mig om/när jag börjar jobba med människor i sjukvården.
Tror att min egen ryggsäck kommer hjälpa mig en hel del.
Medkänsla behövs det mer av i vården, endel som jobbar verkar ha missuppfattat vad det handlar om. Det har jag sett alldeles för många exempel på tyvärr.
Patienten är ingen grönsak, är inte där för att underlätta arbetspasset så personalen kan sitta och kolla tv till exempel eller hinna kolla upp den där sidan på internet...

Inga kommentarer: