fredag 21 oktober 2011

Fredag

Dagen började med att det ringde på dörren kl 7.15. Jag låg i sängen, utan kläder- panik! Som tur var hade jag gårdagens kläder nära, slängde på mig och öppnade dörren. Där stod 2 målare... Dom skulle komma på förmiddagen någon gång. Hade inte riktigt räknat med att dom skulle komma så tidigt.
Nu är det spacklat 2 gånger, på måndag kommer han tillbaka och lägger på ett laget till sen ska tapeterna upp :)
När målaren gått åkte vi till Camilla och Samuel, var ute på lekplatsen i ca 2h. Sen blev det kallt och barnen var trötta.
Åkte till Maxi och handlade lite, Luna slocknade i bilen så hon och Julia satt kvar medan jag sprang in.
Inte lätt att få liv i Luna när vi skulle gå in, hon behöver sova middag men vissa dagar vägrar hon.

Gjorde potatisgratäng med karré och sallad till middag. Till efterrätt blev det fruktsallad med vaniljvisp :)
Julia vräkte i sig och Luna åt 2 matskedar vaniljvisp. Maten smakade hon knappt på, äter snart INGEN fast föda alls och välling ska hon inte ha. Mjölk, vatten och juice är det enda som hon faktiskt gillar.
Hon får visserligen i sig näring ändå, knubbisen.
Så skönt att hon lagt på sig ORDENTLIGT nu.
Dom som trodde jag inte gav Luna någon mat när hon var så smal innan op kan se sig överbevisade, grymt skönt!

Inga kommentarer: