söndag 14 augusti 2011

Helgen i Flämslätt

Vi kom fram lite innan 4 på em. Packade ur sakerna och gjorde i ordning för natten, lika bra att ha det klart. Efter en stund kom Vincent m familj och vi begav oss mot lekplatsen (där jag blev stucken)
Vid 5 var det en kort samling i källaren, hade varit bra om alla presenterade sig men detta året fick vi ett papper med namn på istället. Sen gick man och gissa vem som var vem...
Efter samling var det middag. Knappt 2h efter det var det kvällsmat.

Var ett ruskigt liv när barnen skulle lägga sig. Äldre barn sprang runt och gapade, föräldraansvar- vad är det?!
Många hjärtisar har ju problem med sömnen.
När barnen väl somnat gick jag ut och pratade med Therese och Putte. Hade riktigt trevligt men sängen kallade efter någon/några timmar.
Då upptäckte jag att det var låst och nyckeln låg inne. Knackade på fönstret för att väcka Julia men båda barnen sov som stockar.
Fick knacka på ett annat fönster där det fortfarande lyste och blev insläppt av en pappa som inte såg allt för glad ut ;)

Hade lite svårt att sova i den gropiga sängen så det var nästan som en befrielse när barnen vaknade och jag fick gå upp.
Gick ner till restaurangen (låg en bra bit ifrån vandrarhemmet där vi bodde) och åt frukost vid 8. Sen vidare till receptionen och sa till om den trasiga sängen. Fick byta rum till det jämte vårat.

Sen skulle alla åka till en lada en bit bort och klättra på klättervägg och krypa i gångar av halmbalar. Inte bra för mig som är pollenallergiker så jag och Luna kollade kossor istället med Vincnet m familj. Åkte in till Skara och köpte lördagsgodis och dricka till barnen.

Kl 1 var det lunch.
Badade en stund på em för att sedan gå till lekplatsen igen.
Middag halv 6 och sen korvgrillning kl 8. Lite konstigt måltidsintervall måste jag säga för barn som behöver ett jämnt näringsintag under dagen.

Barnen somnade ganska snabbt på kvällen, jag gick ut och var social med T och P igen. Satt ute nån timme innan vi gick in.

På morgonen packade jag ihop allt i bilen innan frukost och städade lite. Tog bilen ner i regnet och checkade ut.

Strax efter 10 var det samling och avslutning i källaren. Prisutdelning för de som gått tipspromenaden, det gjorde inte vi. Hade fullt upp mad att jaga barn på lekplatsen haha.

Sen var det dags för hemfärd.

Nästa är blir det nog Mullsjö istället, lite mer strukturerat och föreläsningar som rör hjärtisarna. Priset är lite saftigt men man kan visst söka pengar för det :)

Barnens säng
Kröp i gångarna
Favoritplatsen
Syskonen
Godis vid stranden
Grillkväll


Inga kommentarer: