fredag 29 juli 2011

Lite om förra veckans utflykter

I måndags var vi på Ikea i Bäckebol och köpte en expedithylla till barnens rum. Dom behövde verkligen mer förvaring för alla leksaker. Spelar ingen roll hur mycket man rensar så finns det mer kvar.
Innan vi hämtade mamma på jobbet handlade vi på Maxi. Lyckades som vanligt tajma in världens störtskur som slutade när vi kom in. När vi svängde in i Borås var det klarblå himmel och sen när jag parkerat var den mörkgrå.
Dom som var i butiken kollade på mig och såg ganska undrande ut. Jag såg ut som en dränkt katt och dom va helt torra ;) När vi handlat klart var himlen blå igen. Snacka om ombytligt väder haha.I tisdags åkte vi till Jönköping och Gränna med Anna. Kollade A6 och åt lunch på Ikea innan vi åkte till Gränna och tittade på när dom gjorde polkagrisar. Sen tog vi en tur ner till hamnen, kollade på båtar och fyren som Julia klättrade upp i.
När vi ätit glass och var påväg till bilen började det regna ganska mycket. Var en blöt samling som satte sig i bilen och åkte mot Jönköping igen. Stannade till och lekte lite i stadsparken innan vi åkte hem till Borås.Onsdag åkte vi till djurparken med Marie och Wilma. Det var riktigt mycket folk, har aldrig varit så mycket någon gång när vi varit där men det är ju högsäsong med mycket turister. Stod i kö i 20min för att köpa glass till barnen, alla betalade kontant...
Efter vi varit där åkte vi till Greyhound park och kollade lite. Pappa var där och grejade inför SM.I torsdags åkte vi till Ullared och shoppade lite, bl.a vinterkläder till Julia, present till Luna och ett mobilskal till mig. Det var sjukt mycket folk, fick parkera på parkeringshusets tak. Innan vi gick in på Gekås åt vi lunch på BK annars hade nog ingen av oss överlevt ;)
Barnen skötte sig jättebra, Julia märkte man knappt av på hela resan. Luna gnällde lite emellanåt men inte farligt.
Skulle inte handla så mycket, ändå kom jag hem med saker för nästan 2000 haha. Köpte iofs vinterkläder till Julia, skönt att ha det avklarat. Julia gillar dom verkligen, hon frågade om det inte var vinter snart. Nej tack!

Fredag hade vi en bak, tvätt och röjardag. Började med att baka bullar, sen städ och efter det tvättade jag. Röjde ut barnens för små kläder och gjorde i ordning lite i städskåp och hygienskåpet.
Så skönt att göra allt på en gång så slipper man tänka på det ett tag framöver :) På kvällen åkte vi till mina föräldrar och tvättade.Lördag åkte vi och lämnade mamma på jobbet innan vi åkte hem och gjorde oss i ordning för att åka till greyhound park och kolla på invigningen av SM. Kollade på 3 lopp innan det var dags att packa in oss i bilen och hämta mamma på jobbet.
På kvällen kom Anna och åt pizza med oss. När barnen lagt sig kollade vi på Ice age 3. Julia har vägrat se den med mig i flera månader så nu fick Anna göra mig sällskap istället :)

I söndags åkte vi till min mormor och hälsade på lite sen vidare till greyhound park och efter det en sväng till min faster som fyllde år. Hann med att fika 3gånger den dagen.

Det var min vecka :)

Inga kommentarer: