torsdag 28 juli 2011

Knappbyte

Då var knappen bytt igen, under liite stressade former. Luna lekte en stund på sitt rum medan jag diskade efter frukosten och plockade upp lite. Efter ca 20 min kommer hon in i köket och jag ser hur knappen sitter alldeles för långt ut (hade ingen tröja) Kollade vattnet i ballongen, den var helt tom. Tog fram en ny knapp, la Luna på köksbordet. Den gamla knappen gick lätt att få ut men sen när den nya skulle in tog det bara stopp. Där blev det lite svettigt en stund. Luna skrek men jag var tvungen att få i den så tryckte och tryckte. Tillslut åkte den i och jag kunde fylla ballongen å ta upp Luna. Var så illa att jag faktiskt övervägde att sätta tillbaka och tejpa fast den gamla knappen och åka upp med henne istället. Där ser man hur snabbt det går för hålet att dra ihop sig och senare växa igen. Nu är hon go och glad igen och verkar inte ha ont.

Snart ska vi göra oss i ordning och åka till greyhound park där syrrans hund ska ta licens på 550m

1 kommentar:

famgranath sa...

Ajdå, de där knappbytena hemma kan vara lite jobbiga. Speciellt om det hunnit gå en stund.