söndag 12 juni 2011

Prat och op tankar

Julia åkte redan vid 11 idag, trodde hon skulle åka ikväll men nu får hon mer tid med sin pappa och det behöver hon.
Jag och Luna gick och la oss efter vi ätit lunch, sov i 3h. Vi brukar sova jätte länge när Julia åkt, kan ha något med att göra att hon inte ropar mamma varje kvart och stör Luna med att gå in i deras rum.

Luna har börjat prata, äntligen. Hon har sagt flera ord i 1år snart men ett och ett.
Hon benämner sig själv som Nuna. Idag har hon sagt; Nuna sitta hää, Nuna ha koki (boken), Nuna titta tea (tv). Hon försöker härma det jag säger, förstår det mesta. Om hon väljer att lyssna är en annan sak...
Japp det går framåt, underbart att se :)

Idag blir det en sväng till city- netto har ändå ingenting. Sen ska vi äta pizza och bara mysa <3

På torsdag bär det av mot Gbg med blandade känslor. Återigen ska jag lämna ifrån mig en av dom käraste jag har utan att veta vilket skick hon kommer vara när jag får tillbaka henne.
Dom är duktiga men allt kan inte fixas. Nu tror jag att det kommer gå bra men det finns inga garantier.
Pappa skjutsar ner oss på torsdag då Luna ska skrivas in, sen kommer mamma på kvällen och stannar till lördag kväll eller söndag morgon. Så skönt att slippa gå igenom hela resan själv. Det är en resa som inte liknar någon annan, oro, sömnlösa nätter, ovisshet, framsteg och bakslag.
Vi kommer fixa det, familjen består ju av 3 tuffa tjejer med mycket i bagaget.

Nu kom Luna med plattången, ska man ta det som en pik? ;)

Inga kommentarer: