onsdag 15 juni 2011

Hundvakt och op info

Är hundvakt idag åt Pepper. Linn behövde åka till Gbg med Arkilez för att operera ut stenar i hans tass. Luna är jätte lycklig över att ha en lekkamrat, Pepper verkar inte riktigt dela den glädjen ;) haha

Håller på att packa inför inskrivningen, lyckas alltid ta med mig fel kläder så denna gången är väl inget undantag. Ska komma ihåg innetofflorna iaf.
Har skrivit rent "manualen" där det står hur Luna och jag vill ha det. Kortade ner det jättemycket annars är det väl ingen som orkar läsa. Vad jag har hört från andra så får man ändå tjata för att få sin vilja igenom. Ska bli intressant om dom ringer eller väcker mig om Luna skulle vakna på natten. Hoppas att jag får sova i samtalsrummet när Luna ligger på 3an (övervakningsrummet). Annars får jag väl som så många andra föräldrar sova i fåtöljen jämte Lunas säng.

Ringde till avd idag och kollade så vi fått rum på ronald, det hade vi :) Frågade om dom hade nutrini preptisorb, fanns inte men skulle beställas. Är den så ovanlig? Många hjärtisar har knapp och får sondnäring men inte den alltså.

Får ringa dietisten igen så hon skriver ut mer preptisorb. Fick bara 2kartonger av den, är 16 påsar á 500ml och hon får 1 påse per natt.
Har även nutrini fiber som är på 200ml flaskor, lättare att ta med sig och handmata från.
Ska försöka sonda Luna på dagarna när hon återhämtat sig från op. Hoppas hon får behålla maten då hjärtat inte behöver jobba lika hårt.

Nu pumpar vänster kammare ut ALLT blod till kroppen och lungorna. Normalt sett pumpar höger kammare det syrefattiga blodet till lungorna. Efter op (Glenn) kommer det syrefattiga blodet från övre kroppshalvan rinna direkt ut till lungorna. Det syrefattiga blodet från nedre kroppshalvan kommer fortfarande gå till vänster kammare, blandas med det syresatta blodet för att sen pumpas ut i kroppen. Lunas syresättning kommer vara låg till sista op (TCPC) men efter glenn op får hjärtat lite avlastning.

Inga kommentarer: