lördag 28 maj 2011

Feber

Då var Luna sjuk igen, var lite varm innan jag la henne efter maten. När hon vaknade 2h senare hade hon 39,8 i temp. Hostan kom som ett brev på posten, likaså den obligatoriska spyan- på mig. Gav Alvedon, nu hade hon bara 38.1 :)
Julia och Luna busade i sängen en stund. Luna lät lite ansträngd så jag kollade till dom då såg jag att Luna var riktigt blå, till och med händer och fötter var blå. Skyndade mig att kolla syresättningen som låg på 50! Den steg igen när hon satt still så det är igen fara. Dom gör ingenting ändå om vi åker in. Hade varit bra om Luna redan gjort sin op. Anders i Gbg var medveten om vad som skulle hända om Luna blev sjuk, syresättningen sjunker ordentligt.
Hon har börjat hosta med så får la se hur hon klarar det med

*en trött mamma*

1 kommentar:

famgranath sa...

Usch stackars er. Tror du inte att sjukhuset meddelar Gbg om de märker att hon börjar bli så låg i syresättningen om ni åker in?