fredag 8 april 2011

Allt går fel

Idag har det mesta jag gjort gått åt skogen. Började bra med bullbaket i morse- degen ville inte jäsa och bullarna blev degiga. Innan jag hunnit ställa in mjölpaketet välte Luna ner det, extra mycket att städa. Min Iphone kommer på måndag, hoppades att den skulle komma idag.
Lunas hjärtläkare i Borås ringde och kollade hur det var med Luna. Jag berättade att hon blir bara mer och mer påverkad, hennes utv hamnar allt längre efter p.g.a att hon inte orkar. Igår när hon tränade lite på att gå blev hon knallblå om läpparna och jätte andfådd. Hoppades att läkaren kunde ta kontakt med Gbg och berätta hur Luna mår men han tyckte att så länge hon håller sig över 70% i syre är det ingen fara. Visst att hon hämtar sig ganska snabbt, hann inte kolla hur låg hon var igår men inte var det några 70% snarare nedåt 55-60...
Får ringa till hjärtmottagningen på måndag och försöka få tag i Anders, det är han som måste ta upp Luna på konferensen. Innan det är gjort blir det ingen op.

Hoppas att morgondagen blir bättre annars går jag och lägger mig igen.

3 kommentarer:

Helena sa...

Men vad då ingen fara? Nu blir jag lite ilsk känner jag. Det är inte upp till den läkaren att bestämma eller inte bestämma. OM du känner att ditt barn börjar bli sämre så behöver han titta på henne och göra en egen bedömning och är han inte kompetent ringer han Gbg. PUNKT. Det finns en gräns på hur påverkade de får bli också, som vi har hört så är det ju viktigt att barnen är i någorlunda gott fysiskt skick för att klara av operationen också. Äh stå på dig och hoppas du får tag på Anders på måndag!

Marielle sa...

Hej!
Får nog hålla med föregående talare...
Har hon 55-60 i syre är det INTE ok!! Tycker du ska ringa till avd 323 så tar dom kontakt med en läkare. (Så har vi gjort när det varit helg å mottagningen är stängd). Tror inte dom tycker det är ok.
Om det håller i sig i helgen tycker jag inte du ska vänta tills Måndag!
Lycka till och styrkekramar!!!

M sa...

men ärligt- håller med ovanstående och tycker absolut inte du ska dra dig från att ringa 323:an i helgen om det håller i sig, och får du inte tag på anders på mån- ring sektionsledarna direkt, brukar vara effektivt!
dessutom tycker jag nog att du bör ta upp med gbg att er hemläkare kanske bör ta sig i kragen....
dessutom som du vet själv så ska våra små aldrig nonchaleras o absolut inte om de sjunker i saturation.. heja dig o heja luna.
kram