tisdag 1 mars 2011

Irriterande

Nu börjar vi äntligen bli friska igen, ingen feber bara ont i halsen och hostan kvar.
Igår fm gick jag och Luna för att hämta hennes penicillin. Trodde aldrig vi skulle bli klara, hon som jobbade på apoteket skulle trippelkolla dosen då den var högre än normalt. Försökte förklara att det är för att hon har hjärtfel + haft halsfluss för 3veckor sen. 30min senare var vi äntligen klara.
Resten av dagen gjorde vi minsta möjliga. La barnen 19.30, kopplade på matdroppet. Hann bara sätta mig i soffan innan larmet tjöt, stopp/ luftbubblor i slangen. Kopplade loss slangen från Luna och satte den i en flaska och fyllde slangen med mat igen. Höll på och krånglade till 20 innan jag gav upp och stängde av pumpen. Får se om det går bättre ikväll.

Idag har Julia varit på dagis, hon ville gå dit- inte mig emot bara skönt att hon trivs där :)
Jag och Luna har bara slappat och ringt lite samtal till sjukhuset. Kom på igår kväll att vi inte fått någon kallelse för Lunas synagis sprutor. Allt ska man behöva ha koll på själv, borde fan få lön för det med. Om jag tagit hand om någon annans barn skulle jag fått ut typ 15000 i månaden, nu när det är mitt eget 5500- barnbidrag medräknat. Helt sjukt tycker jag. Vårdbidraget borde höjas så det motsvarar en vanlig lön för det är inte direkt gratis att ha ett barn med särskilda behov.

Ska till dagvården imorgon kl 10, lika bra att få det gjort.

Det är tröttsamt att vänta på prover
Va bara tvungen att dela med mig av ett utdrag ur en bok som fanns inne på vårat rum ;)

1 kommentar:

M sa...

hej, hoppas luna mår ok, att hon börjat krya på sig.
kramar therese