söndag 27 februari 2011

Mer penicillin

Fick åka till barnmottagnigen med Luna. Hon har haft hosta och hög feber 5dagar, igår och idag sjönk febern men på em var den uppe på nästan 40 grader igen. Tyckte hon såg blå ut och var ganska slö så kollade poxen (syresättningen) och den låg på 52-69%. Bara att ringa barn och åka in. Gick snabbt till en början, togs flera olika prover crp, streptokocker, rs, näsodling och en lungröntgen. Sen hörde jag inget på 1h, fick ringa på dom då fick jag reda på att rs provet var neg och crp låg på 31. Dröjde 45min till innan jag fick reda på resten av proverna, streptokock provet var positivt och hon hade början till lunginflammation. Nu blir det penicillin 10 dagar igen, fick 2v uppehåll :(
Vikten hade inte gått ner iaf, stod kvar på 8830g.
Jag har nog också åkt på förkylningen men inte konstigt, så många gånger hon hostat och nyst mig rakt i ansiktet. Nu blir det sängen- Godnatt

Inga kommentarer: