söndag 6 februari 2011

Halsfluss

Igår åkte vi till barnmottagningen igen, Luna hade fått feber och såret såg ännu värre ut. Togs ett nytt crp som låg på 150. Fick vänta ca 2h på kirurgen, när han väl kom kollade han bara på det och sa : det här vågar jag inte röra i och med att hon har hjärtfel, ni får åka till Gbg. Efter det fick vi vänta 1,5h på läkaren som skulle skriva en remiss till barnakuten på östra.
Åkte hem och packade snabbt sen åkte vi mot Gbg. Hittade en parkering utanför huvudentrén, kändes som vi höll på att blåsa bort när vi gick till akuten.
Inne på akuten gick det snabbt till en början, blev inskrivna, kollade pox, kollade på såret. Sen vidare till nästa rum. Där satt vi länge utan att få höra något. 4 läkare, minst lika många sköterskor var inne. Togs tillslut ett halsprov, bakterieodling på såret och en lungröntgen, efter att ha suttit ytterligare 1h fick vi svaret. Streptokocker (halsfluss) som spridit sig till såret och naveln. Tvättade såret lite och satte på en salva med antibiotika, ska fortsätta med den till såret ser bra ut. När det var klart gick vi till apoteket och åkte hem till mamma och Linn där Julia varit under dagen. Tur att man har en snäll syster som ställer upp <3
Natten har varit riktigt bra, barnen har sovit. Såret ser redan bättre ut, snart dags för tvätt när alvedonet verkat. Hon verkar inte ha lika ont idag, igår låg hon mest i min famn och gosade.

1 kommentar:

Marielle sa...

Men kära vännen....Vad ni råkar ut för. Gott iallafall att det går åt rätt håll men ändå!
Jag beundrar dig till 150% som klarar allt själv.
Själv känner jag mig som ett psykfall å världens sämsta mamma imellanåt. Hade aldrig klarat det utan min sambo (Lucas pappa).
Hoppas nu att allt löser sig för lilla prinsessan.
Många kramar Marielle