tisdag 7 december 2010

Vanliga funderingarna

Äntligen är båda barnen feberfria, nu är det bara hostan som ska bort med. Nattsömnen blir ganska störd när man vaknar minst 3 gånger.
Idag gick Julia till dagis. När jag och Luna lämnat henne gick vi och la oss igen. Sov i 2h, riktigt skönt. Blev väckta av plogbilen.
Drog sonden imorse efter att ha pratat med Kristina, Lunas kontaktsköterska. Luna kräktes upp allt jag sondat efter ca 1h så den tappade sin funktion. Ska på ultraljud nästa måndag, får se om hon ökat i vikt *hoppas*
Vet inte hur jag ska göra med matsituationen snart. Sond funkar uppenbarligen inte, knapp känns som ett stort ingrepp. Bara att hoppas att hon börjar äta ordentligt. Ska snart på besök hos dietisten med, kanske kan energiberika den maten hon äter ännu mer så slipper hon äta så stor mängd.
Luna ställer sig upp överallt men eftersom hon inte vågar sätta sig ner på egen hand får jag hjälpa henne hela tiden. Försökt locka ner henne med leksaker osv men hon vägrar. Skriker för full hals tills jag hjälper henne även om jag inte gör något mer än att hålla henne i handen.

Dax att ta gå ner till tvättstugan igen.

Inga kommentarer: