tisdag 21 december 2010

Julklappar och bredbandsbyte

Snart är det julafton- shit vart tog tiden vägen? Köpte dom sista julklapparna igår, riktigt skönt att ha det gjort.
Innan vi åkte till stan tog vi en sväng till barnmottagningen för att hämta tejp och duoderm eftersom det inte kommer fram. Visade sig att dom har fel adress, fattar inte hur det kan gå till eftersom dom har rätt adress när dom skickar kallelserna. Satt och väntade på att Lunas sondnäring skulle komma innan jag åkte till stan, men helt i onödan. Postgubben hade bara ställt kartongerna i trappan utan att ens ringa på dörren. Behövde kvittera förra men inte denna gången. I veckan kommer en leverans av sprutor med. Dom behöver jag inte heller kvittera som tur är.

Många som sista minuten shoppar, ganska kaotiskt i knalleland. Längtar inte till mellandagsrean, det är kaos med stort K. För att komma till ex stan måste jag åka genom knalleland men det är nog enda nackdelen med att bo här annars trivs jag jättebra :)

Idag 6.50 vaknade jag av att dom borrade i källaren. Blev inte så glad eftersom Luna precis somnat om efter att ha varit vaken sen kl 5.30. Ringde hyresvärden och frågade vad dom sysslar med då det inte ens satt någon lapp om att någon skulle komma. Hyresvärden sa att det var dom som ska installera det nya bredbandet men att det skulle vara försenat och hade ingen aning om att dom skulle vara där just nu. Bra kommunikation måste jag säga...
Står massor av saker i trapphuset så dom kommer nog tillbaka imorgon *jippi*
Läste på lappen där det står att vi ska byta leverantör för bredband och dom skulle förvarna minst 5dagar innan dom kommer och behöver komma in i lägenheterna. Får se om dom ringer på imorgon, då ska dom få höra. Luna gillar inte när man borrar, hon klamrar sig fast som en liten apunge och skriker hysteriskt. Jätte bra att man blir förvarnad om sånt så man kan hålla sig borta...
Gick med Julia till dagis i morse medan Anna var här och passade Luna så hon slapp gå ut i det kalla vädret.
När jag hämtade Julia var Anna här och passade Luna igen. Åkte och handlade med. Skönt att åka utan vagn när det är så mycket folk, men jobbigt att bära allt hehe.
Tack för hjälpen gumman :)

Blir förhoppningsvis tidig läggdags idag är helt slut.

Inga kommentarer: