söndag 28 november 2010

Sond igen

Måste tyvärr sätta tillbaka sonden igen. Luna äter knappt något och börjar bli uttorkad. Ska prata med Anders i Gbg på tisdag och höra om hon kan sättas upp på väntelista för knapp. Det är ca 2mån väntetid och skulle hon inte behöva den kan man tacka nej. Skulle vara bra om dom kan göra den i samband med kat eller vid nästa op så slipper hon sövas fler gånger än nödvändigt.
Tejpen som våran kontakt sköterska beställde förra fredagen har fortfarande inte kommit till vårdcentralen men ska dit imorgon för Lunas 1års vaccinering. Fick åka upp till barnmottagningen nu i em och hämta nytt duoderm att sätta under sonden. Träffade på min faster i entrén, hon skulle hälsa på farfar som är inlagd. Vi följde med upp en stund, länge sen jag träffade honom nu. Han var i bättre form än jag förväntat mig så det var skönt att se. Luna och Julia fick varsin klubba på barnmottagningen som dom satt och åt när vi var hos farfar. Luna tappade sin på golvet när hon ätit halva så jag slängde den. Hon blev jätte arg och skrek så hon nästan kräktes. Är redan slemmig och förkyld så sonden lär inte hjälpa till.

Igår var jag ute och åt, bowlade och på krogen med Sandra, Anna och Therese. Var en riktigt lyckad kväll. Kvällen började hemma hos mig, satt och tog några cider, gav Sandra sin present och sen åkte vi och åt. Bowlingen gick sådär, bättre när man kommit in i det- sen blev det lite ostabilt efter några cider ;) Det var väldigt kallt, ca -12 grader. Stod i kö till grand i ca 20-30min, så vi var ganska frusna när vi kom in. Dansade nästan hela tiden, när kvällen var slut gick vi och åt igen, hehe. Efter det tog jag bussen hem och nästan direkt i säng.
Slapp baksmällan idag :)

Inga kommentarer: