söndag 21 november 2010

Mardrömmar igen

Trodde Luna skulle slippa mardrömmarna efter ögonläkaren, men dom är tillbaka. Den sömn man lyckas få på nätterna minskade nu ännu mer. Vaknar av ett hysteriskt gallskrik minst 2gånger per natt, hjärtat slår i typ 200. Går upp och vaggar Luna ca 10 min innan jag kan gå och lägga mig igen.
Ska bli så skönt på tisdag när Luna får sista penicillinet, då kan jag gå och lägga mig kl 8 om jag vill :)

Idag åt hon ca 100g lasagne på egen hand, så mycket vanlig mat har hon inte ätit på jätte länge *stolt mamma* Blir att köpa mer av den, lat söndag idag :)
Ser fram emot tisdag, då åker sonden förhoppningsvis för gott eller lång tid framöver iaf.

Igår efter Julia kommit hem bakade vi banan kaka. Barnen hjälpte till eller Lunas hjälp bestod av att försöka kasta ner allt hon kom åt på golvet men hon var med iaf.

Efter dom slickat skålen med smet var det dags för bad. Grejade lite i badrummet medans dom badade. När jag vände mig om efter att Luna pipit till så tyckte jag att hennes kind och läpp var svullen eller deformerad. Tog en stund innan jag fattade vad det berodde på. Tejpen bakom örat hade lossnat så hon satt på sondslangen :P Inte konstigt att hon var lite missnöjd hehe.

Inga kommentarer: