tisdag 16 februari 2010

Barnmottagningen

Igår kväll åkte vi till barnmottagningen för att Luna ätit dåligt i flera dagar, fick en släng av magsjuka i söndags. Trodde det berodde på att jag tog bort impuganet som hon slutat äta men det var förmodligen hennes hals som bråkade. Tog halsprov då hon var röd i halsen men halsfluss var det inte.
Försökte säga till sjuksköterskan hur viktigt det är för Luna att få i sig vätska p.g.a hennes hjärta men hon tyckte att det räckte att Luna kissat 1gång under tiden vi varit där efter hon fått vätskeersättning. Att hon bara fått i sig ca 250ml per dygn i 4 dagar var inga problem.

I morse ringde Lunas hjärtsköterska och kollade läget som hon brukar göra varannan tisdag. Jag berättade att vi varit på barn igår kväll och att Luna fortfarande inte äter. Då sa hon att jag skulle försöka ge Luna flytande alvedon då det tas upp bättre av kroppen än suppar som hon fick igår på barn för att se om det skulle få henne att äta.
Detta gick inget bra så när sköterskan ringde tillbaka vid 1 bestämde vi att jag skulle komma in med Luna och sätta sond. Nu ligger lill snuttan och sover efter att jag sondat 60ml ersättning. Inte lätt för henne när hon inte är van vid en slang i näsan. Den irriterar svalget och halsen, kul att leka med också.
Tror inte hon kommer ha den så länge, envis är hennes andranamn- tur det :)

Inga kommentarer: