söndag 1 november 2009

Ny kontroll

Våran kontakt sköterska i Borås ringde igår kväll, fick en tid för kontroll på tisdag. Jag och Julia ska antagligen få influensasprutan då. Undrar hur hon reagerar på det, länge sen hon fick en spruta sist.
Läkaren sa fel till mig ang. RS-vaccinet, de är en vanlig spruta å inget dropp. Har jag gått och oroat mig i onödan över att dom behövde sätta nål 1gång i mån...
Men en sak fattade jag inte. Vi skulle hämta ut medicinen själva på apoteket innan vi går till dagvården så Luna får sin spruta men så ska dom samla ihop alla barn som ska ha vaccinet samtidigt för att det är så dyrt? Vi betalar ju själva eller har jag missat något? Läkaren kanske sa fel IGEN.
Luna har ju redan haft en ordentlig förkylning som satt mestadels i luftrören, fick inhalera koksalt och ventoline när det var som värst. Svårt att säga om det var RS eller en vanlig förkylning dock.

Tycker det känns väldigt onödigt att åka till sjukhuset varje vecka för att kolla pox (gör vi hemma VARJE dag), vikt och längd (kan dom lika gärna kolla på BVC)
Varannan vecka har vi ultraljud så då måste vi åka dit men annars håller jag mig så långt där ifrån jag kan.
Skulle hon börja må dåligt ringer man ju ändå in. Blir så trött på att man blir behandlad som nån jävla imbecill bara för man inte har någon utb inom sjukvården. Oavsett vad som står i deras läroböcker känner jag mitt barn bäst . Har förklarat det många gånger och har fått kämpa för att få min vilja igenom (alltså det som är bäst för Luna)
Det har nog de flesta i Gbg avd 323 lärt sig :-) Nu ska jag bara få dom i Borås att fatta det också ;-)


Idag har vi varit hos Anna på em, barnen har lekt *kaos som vanligt* sedan åkte vi och handlade- mycket folk i knalleland då Elfsborg spelat match. Körde hem Anna och sedan hem till mamma och pappa vilket tog sin lilla tid.
Nu är fotboll säsongen över, men snart är det kaos i Knalleland igen- Julhandeln och sedan det värsta av allt: mellandagsrean... Kul men lite jobbigt i längden.

Inga kommentarer: