måndag 14 september 2009

Shopping

Var i Marieberg idag hela familjen. Köpte en data kabel så jag skulle kunna föra över lite bilder men det var visst fel sorts kabel....
Shoppade mer än jag gjort på väldigt länge. Blev en prinsessklänning till Julia, 2par byxor, 2 mössor, en body till Luna. Jag fick en ny topp/klänning av Kent från gina och ett nytt headset då jag slarvat bort mitt gamla.
Vi har köpt ett nytt babyskydd till Luna med, ett Akta graco logico S färg: Air. Kollade på blocket igår men det fanns inga sånna ute här i närheten. Babyproffsen här köper inte tillbaka dom som i Borås så det får la bli att sälja den på Blocket.

Är så skönt att vara hemma igen. Imorgon ska vi till ögonläkaren kl 12.45 sen till ultraljuds undersökning kl 15. Shunten som sitter i hjärtat är lite smalare på ena sidan så vi ska ner till Gbg om en månad för lite mer tester så den inte är för smal. Då får dom sätta in en ny med allt vad det innebär med operation osv.
Luna har tre olika mediciner, 2 vätskedrivande (spironlacton, impugan) och en blodförtunnande (ASA).
Hon har ingen v sond längre, den drog hon ut själv i lördags... Men hon äter bra själv, ska väga henne imån med så hon får i sig tillräckligt och går upp i vikt. I fredags vägde hon 4245g.

Julia ska gå på besök på nya dagiset imån med :-) Hoppas det är bra personal som fattar hur viktigt det är med hygien och att dom ringer och säger om det går olika sjukdomar på dagiset. Luna har inte sämre immunförsvar än andra bebisar men när hon blir sjuk kan det utvecklas till mer allvarliga infektioner osv.

Får la se när jag kan lägga in alla bilder jag tagit i Gbg och här hemma :-)

1 kommentar:

Mathias sa...

Kul att hon äter duktigt! Det verkar som de flesta hjärtisarna brukar strula med maten men ni har nog haft alldeles tillräckligt med problem för att behöva ha problem med maten också.