fredag 18 september 2009

Dax att uppdatera lite

Var hos ögonläkaren med Luna i tisdags, helt bortkastad tid. Fick inte reda på vad det är för fel eller om hon ser på sitt lilla öga. Det enda jag fick reda på var att hon inte har grå starr eller hortons syndrom, det visste jag ju redan...
Ska dit igen på torsdag, då ska dom droppa nån vätska som vidgar pupillen så dom kan kolla på hornhinnan. Detta ska ta ca 2h, efter dropparna kommer hon vara ljuskänslig ett tag vet inte hur länge men skulle tippa på några timmar.
Sen ska vi göra ett nytt ultraljud på hjärtat, shunten är visst bara 2mm bred i mitten (ska vara 3-4mm) men än så länge räcker det för att försörja kroppen med syresatt blod.

Får sån ångest varje gång vi ska till sjukhuset eller när jag vet att vi ska tillbaka. Vet inte vad jag ska ta mig till när ångesten kommer, mår så jävla dåligt. Vill inte utsätta min lilla ögonsten för mer undersökningar och ingrepp :`(

Luna hade gått ner i vikt igen i tisdags till 4095. Igår hade hon iaf inte gått ner, hon står kvar på samma. Fattar inte hur det går till när hon äter så mycket. Har hon inte gått upp nästa vecka hoppas jag att hon får calogen (droppar som innehåller 50%fett ) som man ger till maten för att öka energi innehållet.

Julia har börjat på dagis, trivs jättebra där. Hon blir jätteglad när man säger att vi ska gå till dagis :-) Julia går på dagis tis, ons och tors 8-13.
På måndag ska jag gå till öppnis och kolla hur det ser ut. Det är bara öppet måndag, tisdag och torsdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mickis!
Tilda har åxå fått gå igenom en sån där undersökning på ögonen, det som tar tid är igentligen för vätskan att "verka". Dom droppar i vätska sen får man snällt sitta i väntrummet och vänta. Sen kommer det "jobbiga", dom spänner upp ögat (med fingrarna) för att kunna kolla med en liten lyslampa i ögat. Bebisar tycker det är jättejobbigt och kan bli rätt skrikiga, men är dom duktiga så är det över snabbt och så talar dom om direkt vad som är felet om det finns något. Hoppas allt går bra nu. Tänker på er.. :)