tisdag 7 juli 2009

Flytten

Nu har vi ju flyttat. Gick fort att bära ner allt till bilarna, 2h tog det. Jag bar inte så mycket men det kändes ändå i rygg och fogar dagen efter.... Bilresan upp var dryg, nyfiken på nya lyan :-)
Den är jättebra, lite många dörrar bara men det är lite praktiskt ändå. Bilder kommer när jag hittat datakabeln....
Är jätte nöjd med Kents tapetval, neutralt och bra. Julias tapeter är la inte jätte snygga precis, ser ut som kökstapeter hemma hos nån mormor (små blå blommor med själkar).

I söndags åkte vi till Marieberg och kollade på ikea. Köpte bara lite förvarings grejer. Sen gick vi till 3-butiken och K förnyade sitt abonnemang + ny mobil. Kylskåpet och frysen gapade tomt så vi åkte och storhandlade med. Kunde knappt gå när vi kom hem, ömma fötter och fogar + massor av vatten i fötterna. Kunde inte låta bli att skratta åt mina elefantvrister, såg ju grotteskt ut ;-)

Igår var en riktig slappar dag, gjorde inget på hela dagen.

Idag har jag och Julia varit på netto och handlat. Tog bilen dit även om det inte är så långt. Orkar ju inte bära något känns det som. Inte lätt att köra här, massa enkelriktat osv. På torsdag ska jag till BM, ska bli kul att se hur lång tid det tar att hitta dit och sen hem igen. K jobbar så han kan inte följa med.

Tråkigt att det blivit så dåligt väder annars hade jag och Julia kunnat gå ut till lekplatsen här på gården. Nu sitter vi bara inne och ugglar. Jack gapar inte längre på nätterna, han ligger och sover på skötbordet i vårat sovrum. Han försökte ta spjälsängen men där är han bannlyst. Vill ju inte att han ska riva bebisen av misstag när han hoppar i och ur eller håra ner den.

Dax att ta hand o tvätten.

Inga kommentarer: