torsdag 5 februari 2009

Ultraljud

Idag var jag och mamma på ultraljud. Så kul att se den lilla/e, vad det nu blir. Den låg precis likadant som Julia gjorde när vi va på ul. Allt såg bra ut men mitt BF blev framflyttat från den 19/7 till den 25/7. Med Julia blev jag flyttad nästan 4v.
Efter ul åkte vi och hämtade Julia på dagis, vad glad hon va när hon såg att mamma var med. Sen tog vi en tripp till netto och köpte fika. Det första Julia sa när vi kom in i butiken va: GODIS men mamma sa att det inte är lördag idag. Då gick Julia fram till glassarna istället, hon fick en sitting bull (Vanilj och jordgubbsglass med strössel på). Gissa om hon var lycklig...

Innan jag hämtade mamma i Gånghester lämnade ja in en arbetsansökan på Köket vid Jet macken vid bussgaragen. Det skadar ju inte att skicka in en ansökan, då har man ju chansen att få ett jobb iaf. Känner att jag inte vill jobba kvar i poolen och bli behandlad som skit men får jag inget annat är jag ju tvungen. Ska bli så skönt att vara mammaledig, kommer nog njuta mer av det denna gången nu när man har jobbat ett tag.

Igår va tvättdag så då hände inte mycke, skönt att ha det gjort denna veckan iaf.

Iförrgår var jag, Julia och Camilla i stan en stund, efter det åkte vi till maxi och handlade. Det måste vara nått fel på luften där inne för så fort vi kommer innanför dörren beter Julia sig som om hon tappat hjärnan, varenda gång. Så härdanefter får hon antingen sitta i vagnen eller så åker vi till någon annan butik.

Julia var så duktig både idag och igår på kvällen, hamnade nästan i chock tillstånd när hon plockade upp alla sina leksaker utan att jag behövde bli arg som ett bi *så stolt* över min lilla gumma.

Nää nu tycker jag att jag skrivit tillräckligt för idag. Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg vad jag gjort mellan förra bloggen och denna. Har blivit senil på allvar...

Inga kommentarer: