torsdag 26 februari 2009

Nytt jobb

Idag var jag på arbetsintervju på Samis restaurang i knalleland. Blev helt ställd när han ringde, han sa "Hej, det är Sami". Innan ja kopplade vem det var trodde jag han ringt fel, var ju ett tag sen jag sökte jobb. Ska prov jobba nån timme nästa vecka. Tycker dom att ja gör ett bra jobb får ja börja där och arbeta under lunch timmarna 11.30-15.30. Det är iaf halvtid :-) Sen ska jag fortsätta vara tim vik i handikapspolen å jobba kvällar och helger.
Hoppas verkligen inte att det är nått svart jobb, då tackar jag nej.

Kent var och kollade på lägenheten i Hallsberg igår, den var jättefin sa han. Det står att den ska vara 65m2 men det stämmer nog inte. Hyran är jätte låg, bara 4350kr. För min 2a på 55m2 betalar jag 4175. Vi var först att intresseanmäla och kolla på lägenheten men det är fortfarande inte säkert vi får den, en tjej skulle också kolla på den innan vi får svar om vem som får den. Dom skulle lotta, hur idiotiskt låter inte det? Först till kvarn är det som gäller annars men inte nu, konstigt. Inflyttning på lägenheten är 1maj. Hur ska man hinna saga upp sin nuvarande lägenhet om man inte får reda på om man fått den nya lägenheten förän det är mindre än 2mån kvar till inflyttning. Så jävla dåligt skött.
Har skickat in en intresseanmälan till Hallbo nu med. Dom har bra mycket dyrare hyror men man får la förhoppningsvis svar i tid iaf.

Känner bara paniken komma. När ska jag hinna med allt, flytta, köpa barnvagn, annat som behövs till den lilla/e + allt vardagligt. Vill ju inte stå helt själv med 2 barn men det beror ju på om vi får lägenheten. Varför måste allt vara så krångligt?! Kan inte saker bara fixa sig själva för en gång skull.

Imån åker jag och Julia till Hallsberg och hälsar på iaf. Men först måste bilen besiktigas, hoppas verkligen den går igenom.

1 kommentar:

Ida sa...

Grattis till barnet i magen :) När är det bf? Tror jag sett dig med Anna på lekborgen några gånger.Hade bra