måndag 26 januari 2009

Trotsigt värre här hemma

Idag har jag plockat bort hälften av Julias leksaker som låg på golvet när jag skulle städa (Hon gapade och skrek när jag sa åt henne att plocka undan). Julia hade spillt saft i halva vardagsrummet. När jag städat färdigt fick hon ett glas saft i köket, hon lyfte inte upp glaset när hon tog det från diskbänken så hon stötte emot kanten å hälften hamnade på golvet *suck* bara att städa upp det med. Sen innan vi skulle åka till Knalleland och träffa Anna, Jolina och Theo blev jag sugen på colan som låg i kylskåpet. Hoppades att Julia inte skulle se eller höra men det gjorde hon som vanligt när det gäller sånt, annars är hon både blind å döv... Gav henne jätte lite i ett glas men ändå lyckas hon spilla IGEN, bara att torka upp.

När vi var i Knalleland ringde mamma och sa att hon hade fått in en jättefin barnvagn så vi gick och kollade på den men den var ju gjord för dvärgar. Hade fått gå med böjd rygg om ja skulle haft de minsta klackar på skorna.... Många korta personer gnäller om att allt är anpassat till oss som är lite längre men det kan jag knappast hålla med om. Skulle gärna kapa av 10cm på min längd men men....

På onsdag blir det förhoppningsvis Ikea med Anna och Julia.

Dax att lägga in lite nya kort med men jag har inte orkat krångla med det på denna datorn.

Tog kort på när Julia städade upp sina leksaker nu ikväll, gissa om jag blev glad när jag slapp tjata och bli arg på henne innan det hände nått :D
Det kanske äntligen har gått upp för henne vad som händer om hon inte städar.

Inga kommentarer: