torsdag 8 januari 2009

Barnmoskan, tandläkaren och barnmoskan igen

Känns som jag bara sprungit runt på olika besök det sista. Igår var jag hos BM och tog blodprover, järnvärdet låg bra, sockret med men blodtrycket va visst lågt hade 95/60 och det ska ligga runt 120/80. Inte konstigt jag blir yr lite då och då....
Idag skulle ja till tandläkaren 10.45 så jag fick lämna Julia på dagis kl 9 för att de skulle på utflykt, gick fram och tillbaka i snön. Sen när jag kom och hämtade Julia hade dom inte varit på utflykt, inte ens ätit frukten jag skickat med. Deras förklaring var att den nya rektorn hade kommit till förskolan och pratat med personalen. Det ska la fan inte gå ut över verksamheten och våra barn att rektorn kommer. De får la ha sina jävla möten på APTn. Jag pratade med en i personalen dagen innan och hon sa att barnen SKULLE ha med sig fika. Fan va jag är trött på den förskolan!!!!

Det positiva var att jag inte hade några hål iallafall.
Efter jag hämtat Julia gick vi hem, eller jag gick och hon åkte pulka. Sen åt vi rester från igår, korvstroganoff med makaroner och gick och la oss. Vi sov i 1h 40min det var riktigt skönt.

På em gick vi till Anna, Jolina och Theo och åkte pulka. Sandra, Edwin och Ella kom också.
Sen gick vi in till Anna och åt ostmacka med varm o'boy, så gott när man är lite frusen.
När vi gick hem var snön nästan borta, men det var jätte halt. Hade jag inte hållt Julia i handen hade hon ramlat minst 10 gånger.... Det var inte långt ifrån att jag satte mig på rumpan typ 5m från dörren hemma.
Tvättade lite när jag kom hem skönt att ha det mesta tvättat.

Imån ska jag till BM igen och göra glukosbelastning, ingen mat eller dryck efter kl 22 ikväll fram till 10 imån fm.

Sen ska jag, Anna och Theo gå på stan. Ska bli kul att kolla lite :)

Inga kommentarer: