fredag 15 juni 2012

Överbevisning pågår

Var på barnmott i morse och tog nytt PK, mycket riktigt hade det gått upp till 2,2.
Ringde sektionsledarna i Gbg och bad att få prata med en läkare om Waranet.
På eftermiddagen ringde en jourläkare från barnmott upp och berättade att hon pratat med Anders, Lunas ansvariga läkare i Gbg.

Jag vet att Borås är ansvariga för Lunas Waran behandling men eftersom det är omöjligt att få tag på Lunas ansvariga läkare i Borås hoppades jag få lite hjälp från Gbg. Vilket misstag.
Bara att inse, jag står ensam i motvind utan kunnig personal *hurra*
Luna är färdigbehandlad hjärtmässigt och därför inte deras "problem" längre.
Om jag velat prata med en jourläkare hade jag ringt dit helt SJÄLV!
Jag var så arg att jag skakade, läkaren hade tagit sig tid att ringa barnmott och förklara läget men inte mig.

Jourläkaren skulle iaf lämna ett meddelande till ansvarig läkare och påminna honom att han ska ringa. Tvivlar på att jag kommer få ett samtal innan torsdag, om han ringer alls.

Försökte förklara doserings problemen för henne men de gick inte fram. Hon tyckte inte de var några problem att PK värdet ökar för varje gång med varannan dags dosering och 2 dagar med halv sänker det för mycket.
Hör jag inget till nästa fredag åker vi och tar nytt PK ändå, med eller utan ordination.
Känner jag Luna rätt kommer PK ligga långt över 3 som är gränsen. Men är det de som krävs för att dom ska fatta så kör vi på de....
Lugna lekar från tisdag.

-Mikaela

Inga kommentarer: