onsdag 9 maj 2012

Mötet

Nu har vi haft vårdplanerings möte. Luna tyckte det var så tråkigt att hon somnade sittande...
Fick ta upp allt jag gått och irriterat mig på och andra funderingar.

Summan av det hela: morfinet på natten togs bort, får oxynorm dygnet runt istället så nattpersonalen behöver bara komma in vid 00 och 06.

Dom ska försöka ha samma personal till Luna så gott det går.
Dagens ssk var ingen stjärna, jag fick gå och be om mediciner när jag väntat 1h då Luna inte fått dom annars hade hon nog fått vänta till 12... Medicinerna var uppdragna och låg i en liten korg i läkemedelsrummet hon skulle bara lämna dom till mig.

Dietisten skulle räkna på hur mycket vanligt salt som behövs för att ersätta addex natrium.
Vi ökar på mängden lite per mål då Luna går ner i vikt.
Medicinerna ges 30- 60min efter måltid för att se om det har någon effekt på kräkningarna.

Läkaren ska kolla med kirurgerna om dom tycker det är okej att sätta in protesen i ögat ur infektions synpunkt då hon har CVK och drän.

Fick tag på protesteknikern idag äntligen, hon ville ha klartecken innan vi sätter in protesen igen.




Innan mötet var vi nere på lekterapin en stund, lyssnade på saga och lekte. Köpte glass i kiosken med.


Clownerna var påväg till hissarna för att hälsa på barnen.

Röntgen igår såg bra ut, ingen vätska och i vänster drän hade det bara kommit 70ml igår :)
Om det fortsätter såhär trodde läkaren att vi kommer få åka hem i slutet av nästa vecka. Nu hoppas vi på det.

-Mikaela

1 kommentar:

M sa...

det låter ju iaf som du får dem att lyssna på dig, att de faktiskt tar till sig, jag brukar inte uppleva läkarna och kirurgerna som några som sätter käppar i hjulen, men en del usk o ssk däremot, tummar hålls för att hemgångsplanen håller nu!! kram till er båda