lördag 12 maj 2012

Mer irritation





Spelar piano på lekterapin




Lördagsgodis

Idag skulle dränet dras men kirurgen hade visst ändrat sig från igår. Nu är det helt plötsligt för mycket med 40ml/ dygn. Han menade på att hon är så liten men inte har jag märkt att hon krympt sen igår...

Frågade vilken mängd han tyckte var okej men fick inget bra svar på den frågan. Det enda han sa var att om det kommer 40ml under en längre tid drar dom dränet ändå. Vad som skiljer på 40ml idag eller 40ml nästa vecka har jag ingen aning om.

Nu har det kommit ca 15ml på 14h så bara hoppas att det fortsätter. Dränet åker imorgon vare sig dom vill eller inte.

Fick en stor säng idag, sovit i en hopfällbar historia i 3v. Ryggen mår inte bra, inte magen heller för den delen.

Irritationen stiger hos både mig och Luna. Hon fick ett ordentligt bryt på natt ssk vid 00, skrek sig blå och var jättearg. Tror jag de efter att blivit störd varenda natt i över 3v...

Ssk kom även in igår kväll och frågade om inte Luna skulle äta kl 04 också så hon inte blir hungrig då hon skulle svälta, vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Det står klart och tydligt i vårdplanen att vi inte vill träffa dom då vi sover. Gav även kväll ssk instruktioner om hur vi ville ha det på natten, ändå går det inte hem.

Natt ssk undrade också om vi ville ha sylt till medicinerna men jag svarade att det blir lite svårt att få in de i knappen...

Dag ssk behagade inte komma in med 8 medicinerna förän kl 9 och 12 medicinen kom kl 13...
Lunch hade inte heller beställts idag, står också klart och tydligt i vårdplanen att hon ska ha lunch men inte middag.

Blir en hel del klagande just nu men det jag stör mig på är sånt som bara MÅSTE fungera på ett sjukhus med så svårt sjuka barn. Vi är ju knappast här för skoj skull.

-Mikaela

Inga kommentarer: