torsdag 19 april 2012

Inskrivning

Imorse bar det iväg till DSBUS.
Vi började med ultraljud, Luna fick som vanligt bli undersökt av en student eftersom dom vet att hon är så lugn.

Sen var det dags för röntgen. Luna är van att ligga ner men idag fick hon stå, detta motsatte hon sig till en början. Det ska ju vara som det alltid varit...

Vikt, längd, pox och EKG fixades snabbt. Emla salvan tog en stund att få dit, eller momentet med att hitta kärl som gick att sticka i.
Dom hade fått en ny lampa med grönt ljus som visade vart det finns kärl, mycket bra uppfinning.

Efter lunch var det dags att sätta dit pvk:n. Till en början ville dom inte ens försöka då dom hört att Luna är svårstucken men jag låg på och sa att dom måste iaf försöka.
Efter 2 försök satt den där.

Sjukgymnasten tittade förbi som hastigast, hon kom ihåg oss från i somras och vet jag har koll på läget.

Narkos läkaren kom och jag berättade hur Luna fungerar och hur jag vill ha det. Extubering på operationsbordet och inget lugnande alls.
Tejparna skulle dom ta det lugnt med och även byta ut tegadermet (plast som sitter över op sår och cvk) till något annat mer hudvänligt.

Kirurgen dröjde en bra stund, 17.30 kom han. Samtalet varade inte mer än 2min.
Han förklarade kort och ritade några streck på ett papper.
Vi är erfarna kunder som han sa.

Sen var det dags att gå till Ronald och dusch. Inte allt för uppskattad.

Sen åt vi pizza.

Hoppas Luna somnar tidigt ikväll.








-Mikaela

Inga kommentarer: